Otto Huuhtanen paini neljänneksi Uumajassa

16.10.2023

Vuoksenniskan Vesan Otto Huuhtasen kisakausi jatkui viikonloppuna Ruotsissa nelossijalla Wrestling Battle Umeå-kilpailussa. Lauantain viiden ottelun urakka tuotti kolme voittoa ja kaksi tappiota. Sarjassa 60 kiloa 17-vuotisten ikäluokassa paininut Huuhtanen otti ensin kaksi ylivoimaista pistevoittoa jo ensimmäisellä jaksolla Umeå Brottningin Albin Nilssonia sekä virolaista Englas Wrestlin Teamin Robin Rootsia vastaan. Kolmannessa ottelussa 16-vuotias imatralainen selätti Sundvalls Aik:n Melker Selanderin myöskin heti ensimmäisen jakson alussa.

Ottelussa lohkon voitosta ja samalla finaalipaikasta vastaan asettui tämän vuoden Ruotsin mestari BK Loken Alvin Thulinder. Kaksi painiasento virhettä riitti Thulinderille, joka matkasi puolilindenillä sekä alleviennillä jo ensimmäisellä jaksolla finaalin ylivoimaisen pistevoiton turvin. Pronssiotteluun Otto Huuhtanen lähti vauhdikkaasti hyökäten, mutta viime vuoden pronssimitalisti Norjan mestaruuskisoista Snog Bryteklubin Nicklas Tveiten osasi vastahyökkäykset selättäen Huuhtasen oman niskalenkin jälkitilanteessa vieden pronssin mukanaan vuonomaahan. Sarjan 60-kiloa voitti Alvin Thulinder BK Atlaksen Pontus Bergmanin jäädessä hopealle. Uumajan kansainväliseen kilpailuun osallistui 475 painijaa 12:sta eri maasta ja 78:sta eri seurasta.