Otto Huuhtanen paini hopealle Järvenpäässä

9.1.2023

Vuoksenniskan Vesan Otto Huuhtanen aloitti tämän vuoden kilpailunsa hopeasijalla viikonloppuna Järvenpäässä järjestetyissä Loppiaispaineissa mitkä olivat osa Nuorten Suomi Cup-kokonaiskilpailua. Osakilpailuja on kaikkiaan kuusi ja kahdeksalle parhaalle painijalle on jaossa rahapalkintoja yhteispisteiden perusteella. Loppiaispaineihin otti osaa 128 painijaa 26:sta eri seurasta.

Otto Huuhtanen hävisi ensimmäisen ottelun treenikaverille LrTu:n Saifullah Teboeville tasapistein 1-1 18-vuotisten sarjan 52 kiloa ottelussa. Koska korkea-arvoisempia pisteitä ei tehty eikä varoituksia tullut kummallekaan painijalle, niin sääntöjen mukaan viimeinen piste ratkaisee ottelun mikä tällä kertaa oli naapurikaupungin kamppailijan tekemä. Toisessa ottelussa Huuhtanen kukisti Hyvinkään Painiklubin Anton Jyrkkäsen pistein 8-3 hienojen ylilyöntien ansiosta. Teboevin voittaessa Anttosenkin matkasi sarjavoitto Lappeenrantaan ja pronssisija Hyvinkäälle.