Otto Huuhtanen paini hopealle Tampereella

19.9.2022

Vuoksenniskan Vesan Otto Huuhtanen aloitti kilpailukautensa lauantaina lupaavasti Uolevi Setälän muistopaineissa sijoittumalla 17-vuotisten poikien sarjassa 55 kiloa toiseksi.

Ensimmäisessä ottelussa Otto Huuhtanen paini niukan pistevoiton 9-8 Hyvinkään Painiklubin Anton Jyrkkäsestä. Toisessa ottelussa imatralainen selätti puolessa minuutissa Ylä-Tikkurilan Kipinän  Lassi Ryhäsen. Kolmannessa ottelussa Tampereen KooVeen Mauno Kaura onnistui voittamaan Otto Huuhtasen tiukassa ottelussa pistein 4-0. Kaura voitti myös muut vastustajansa voittaen näin koko sarjan.

Viimeiset kaksi ottelua sujuivat taas Huuhtasen komennossa sillä Porin Painimiesten Robin Lindeman kaatui ylivoimaisella pistevoitolla 8-0 heti ensimmäisen jakson alussa ja viimeisessä ottelussa tuli selkävoitto  Turun Woimamiesten Oskari Luseniuksesta heti ensimmäisellä liikesuorituksella. Sarjassa 55 kiloa kolmanneksi sijoittui Hyvinkään Anton Jyrkkänen. Muistopaineihin otti osaa 146 painijaa 28:sta eri seurasta.