Pronssi ja kaksi pistesijaa SM-kisoista

14.9.2020

Lauantaina järjestettiin Kouvolan Kuusankoskella 15-vuotisten, sekä 20-vuotisten SM-kisat mihin Vuoksenniskan Vesa osallistui neljällä painijalla. Voikkaan Viestin järjestämiin kisoihin otti osaa 104 painijaa lähes 40 :stä eri seurasta.

17-vuotias Niko Hynninen osallistui junioreiden eli 20-vuotisten ikäluokkaan sarjassa 82 kiloa jääden yhden ottelun tuloksena pronssille. Ensimmäisessä ottelussa Vaasan Voima Veikkojen Waltteri Latvalaa vastaan Niko loukkasi nilkkansa eikä pystynyt jatkamaan painimista ja ottelu päättyi jo ensimmäisellä jaksolla vaasalaisen selkävoittoon pistetilanteessa 10-1. Latvala voitti sarjan ennen kakkoseksi jäänyttä Ilmajoen Kisailijoiden Aapo Viitalaa.

Ukko Korhonen, Thomas Havia ja Otto Huuhtanen osallistuivat ensimmäistä kertaa SM-kisaan 15-vuotisten ikäluokassa. Ukko Korhonen sijoittui sarjassa 38 kiloa kuudenneksi yhdellä voitolla ja kahdella tappiolla. Pronssiottelu jäi kutkuttavan lähelle tällä kertaa ottelussa missä Kokkolan Kipinän Lauri Sia voitti pistein 4-3. Sarjan 38-kiloa voitti Hyvinkään Painiklubin Anton Jyrkkänen Vantaan Sammon Anton Kusthovin jäädessä hopealle.

Thomas Havia sijoittui sarjassa 44 kiloa kuudenneksi yhdellä voitolla ja kahdella tappiolla. Pistesija varmistui voitolla lohko-ottelussa seurakaveri Otto Huuhtasta vastaan pistein 6-0. Otto sijoittui sarjassa 44 kiloa seitsemänneksi. Sarjan voiton Vaasan Voima Veikkojen Aron Salonen Haukiputaan Heiton Atte Suhosen jäädessä hopealle.