Vesan painipojille menestystä Lappeerannasta

3.8.2020

Lappeenrannan Myllysaaressa järjestettiin viime lauantaina rantapainin Itä-Suomen aluemestaruus kisat. Vuoksenniskan Vesan  pojat Otto Huuhtanen ja Ukko Korhonen ottivat taas kesätauon jälkeen tuntumaa kilpailemiseen. Sää suosi ulkoilma tapahtumaa ja katsojiakin oli saapunut paikalle seuraamaan kun eri painoluokat ottivat mittaa toisistaan beach wrestling-tapahtumassa.

Otto Huuhtanen vei kolme ensimmäistä otteluaan pistevoitoin kunnes vastaan asettui tuttu kisakumppani Lappeenrannan Työväen urheilijoiden Saifullah Tebojev. Erittäin tasainen ottelu venyi täyteen aikaan ja tällä kertaa piste-erolla voitto karkasi vastustajalle. Otolle tuloksena siis sarjan 50kg toinen sija viiden painijan sarjassa.

Ukko Korhonen hallitsi sarjan 40kg käänteitä. Auranmaan painiseuran Onni Suomi onnistui finaalissa ottamaan hetkellisesti kahden pisteen etumatkan kunnes hetkeä myöhemmin Ukko näytti niskalenkin ajoituksesta mallia ottaen  voittoon vaadittavat viisi pistettä. Samalla Ukko varmisti sarjan 40kg ykkössijan itselleen niin ikään viiden painijan sarjassa.