Painin aluemestaruuskilpailut 19.10

20.10.2019

Otto Huuhtanen ja Thomas Havia painivat aluemestareiksi

Vuoksenniskan Vesan painijat osallistuivat hyvällä menestyksellä lauantaina Lappeenrannassa järjestettyihin Suomen Painiliiton avoimiin  itä-Suomen alueen vapaapainin aluemestaruuskilpailuihin saavuttamalla kaksi kultaa, yhden hopean ja pronssi sijan. Sarjassa 38 kg kultaa paininut Thomas Havia osoitti taituruuttaan voittamalla kaikki kolme vastustajaansa selätyksellä jo ensimmäisellä jaksolla. Sarjan kakkostilan vei mennessään Turun Painijoiden Leevi Nurmi pronssin matkatessa Helsingin Paini Miesten Tahir Albayrakin mukaan. Otto Huuhtanen voitti sarjan 42 kiloa hieman mutkaisempaa polkua sillä sarjan kolme parasta painivat ristiin, mutta imatralaisen kolme selkävoittoa toivat tarvittavan etumatkan hopeaa painineeseen Lappeenrannan Työväen Urheilijoiden Saifullah Teboeviin ja kolmanneksi jääneeseen Harjun Woiman Taisto Riutta-Ahoon. Vuoksenniskan Vesan Aleksi Salpakari sijoittui sarjassa 42-kg viidenneksi.

Vuoksenniskan Vesan menestystä lisäsivät Niklas Salpakari sijoittumalla toiseksi sarjassa 50 kiloa sekä Ukko Korhonen painimalla pronssille 35 kg:n sarjassa. Kilpailuihin otti osaa lähes kuusikymmentä painijaa 12 :sta eri seurasta. Seurapisteissä paras oli Lahden Ahkera ennen Lappeenrannan Työväen Urheilijoita Vuoksenniskan Vesan sijoittuessa kolmanneksi.