Kotkasta mitaleja pojille

3.3.2019

Kotkassa järjestettiin 23.2 Kotkan-Painit kilpailu. VuVe:n pojat painivat menestyksekkäästi ja saivat osakseen myös hyvää kilpailukokemusta. VuVe oli kokonaiskilpailun seurapisteissä sijalla 4. Kilpailuun otti osaa yhteensä 15 seuraa.

Sarja: Pojat 13v 35kg

1. Samuel Roininen, Kouvola

2. Ukko Korhonen

Osanottajamäärän vähyydestä 32kg sarjassa johtuen Ukko pääsi ottamaan tuntumaa seuraavaan 35kg:n sarjaan. Sarjan ainoassa ottelussa painittiin täysiaika ja Ukko jäi pistein 4-0 hopealle.

Sarja: Pojat 13v 38kg

1. Thomas Havia

2. Otto Huuhtanen

3. Mairold Einard, Kaaro EK (EST)

Seuran sisäinen finaali käytiin Thomaksen ja Oton välillä. Thomaksella oli ennen tuota kohtaamista selätysvoitto Viron Mairold Einardista. Otto puolestaan oli ottanut Viron vastustajasta puhtaan ylivoimaisen pistevoiton 8-0. Thomas sai myös finaalissa tiukan otteen Oton ollessa siltatilanteessa ja painettua hartiat molskin pintaan selätysvoiton arvoisesti. Sarjan kaksoisvoitto VuVe:n pojille on hieno suoritus.

Sarja: Pojat 13v 40kg

1. Tino Korhonen, Lahti

2. Ukko Riehunkangas, Helsinki

3. Miro Rossi, Lappeenranta

4. Aleksi Salpakari

Aleksi sai hyvää kisakokemusta. Vaikkakin kolme ottelua päätyi tappioihin niin viimeinen ottelu oli selkeästi näistä paras ja Aleksin 5 suorituspistettä kertoo että ajoitus ja ajatus oli paikoin askeleen vastustajaa edellä.

Sarja: Pojat 13v 44kg

1. Rahim Tebojev, Lappeenranta

2. Topi Näivä, Lappeenranta

3. Niklas Salpakari

4. Daruin Rashid, Heinola

Niklas sai tuntumaa naapurikylän Lappeenrannan poikapainin tasosta 44kg sarjassa. Topi sai selätysvoiton 15-9 tilanteessa ja Rahim vei kohtaamisen nimiinsä puhtaalla ypv:lla 8-0. Niklas näytti myös osaamista kun vastassa oli Heinolan Daruin Rashid, ypv irtosi lopulta huikein 18-8 pistein. Loppusijoitus kolmas.

Sarja: Pojat 17v 70kg

1. Valtteri Auvinen

2. Joona Pennanen, Heinola

Valtteri otti selätysvoiton Heinolan Joona Pennasesta kun siltatilanteessa päädyttäessä pisteet olivat Valtterille jo 10-0.