Vuoksenniskan Vesalle Tampereelta neljä mitalia

4.2.2019

Vuoksenniskan Vesan  painijat osallistuivat lauantaina Tampereella painittuihin kansainvälisiin Taisto Kangasniemen muistopaineihin jotka olivat samalla alle 17-vuotisten TUL:n avoimet mestaruuskilpailut. Kotiin tuomisina oli kaksi hopeaa ja pronssia, sekä yksi viides ja kahdeksas sija. Imatralaisten menestys varsinkin muistopainien 13-vuotisten ikäluokassa oli hyvä, sillä ikäluokan seurapisteissä vesalaiset sijoittuivat toiseksi Ylä-Tikkurilan Kipinän jälkeen. Hopealle paini sarjassa 32-kg Ukko Korhonen sekä Niklas Salpakari sarjassa 42 kiloa. Otto Huuhtanen sijoittui pronssille ja Thomas Havia viidenneksi sarjassa 38 kg. Aleksi Salpakari haki ottelukokemusta samassa sarjassa sijoittuen kahdeksanneksi. Valtteri Auvinen sijoittui pronssille TUL:n mestaruuskisasarjassa 69-kiloa. Kilpailuun osallistui 161 painijaa 34: stä eri seurasta.