Vuoksenniskan Vesan Thomas Havia paini aluemestariksi

5.11.2018

Vuoksenniskan Vesan painijat osallistuivat seitsemän painijan voimin lauantaina Lappeenrannassa järjestettyihin avoimiin vapaapainin  itä-Suomen aluemestaruuskilpailuihin. Parhaiten menestyi Thomas Havia kadettien eli alle 17- vuotisten sarjassa 35 kg voittamalla kaikki neljä vastustajaansa selkävoitolla varmistaen näin aluemestaruuden itselleen ensimmäistä  kertaa. Seurakaveri Otto Huuhtanen sijoittui sarjassa toiseksi ja Vajaakosken Kuohun Onni Silvennoisen jäädessä pronssille. – Makea fiilis voittaa koko kisa ja varsinkin ottelu Otto Huuhtasta vastaan tuntui hienolle kommentoi tuore aluemestari kilpailun jälkeen.

Vuoksenniskan Vesan Valtteri Auvinen sijoittui hopealle kadettien ikäluokassa sarjassa 68 kiloa yhdellä voitolla ja yhdellä tappiolla. Pronssia saivat tällä kertaa Ukko Korhonen sarjassa 32 kg kolmella voitolla ja yhdellä tappiolla, sekä Niklas Salpakari sarjassa 41 kiloa kahdella voitolla ja kahdella tappiolla. Elias Kiiski sijoittui ensimmäisessä kilpasarjan koitoksessaan neljänneksi sarjassa 32 kg ja Aleksi Salpakari viidenneksi sarjassa 38 kg. Vuoksenniskan Vesa sijoittui kadettien ikäluokassa toiseksi seurojen välisessä pistekilpailussa Lahden Ahkeran ollessa paras seura ja Lappeenrannan Työväen Urheilijoiden sijoittuessa kolmanneksi kymmenen seuran joukossa.