Niklas Salpakari voitti sarjansa kuukausikilpailussa

30.9.2018

Lauantaina painittiin pitkästä aikaa Lappeenrannassa itä-Suomen alueen kuukausikilpailut painimuodon ollessa vapaapaini. Kisoihin otti osaa 30 painijaa kuudesta eri seurasta. Vuoksenniskan Vesa osallistui kilpailuun kolmen pojan voimin.

Parhaiten menestyi tällä kertaa Niklas Salpakari, joka voitti poikien sarjan 43 kiloa. Ensimmäisessä ottelussa 0-6 tappioasemassa ollut Niklas heräsi vapaapainin maailmaan ja blokkasi Voikkaan Viestin Jimi Lohmanin hyökkäyksen sekä käänsi etupuolelta vastustajan hartiat selätykseen johtaneeseen sidontaan. Toisessa ottelussa 10-8 pistejohdossa Pilkanmaan Pilkkeen Niilo Nieminen sai tuta Niklaksen kaatojen lisäksi väännön voiman selätyksen muodossa. Voikkaalainen sijoittui sarjassa toiseksi.

Otto Huuhtanen sijoittui toiseksi poikien sarjassa 39-kg häviämällä ypv: lla 0-10 ensin Lappeenrannan Työväen Urheilijoiden Rahim Teboeville ja voittamalla toisessa ottelussa seurakaveri Aleksi Salpakarin. Aleksi koki myös pistetappion Teboeville sijoittuen toisessa kisasarjan kilpailussa kolmanneksi. Ikäluokkansa kärkeä oleva Teboev vei sarjan nimiinsä.