Niko Hynninen paini pronssia Ilmajoella

25.2.2018

Vuoksenniskan  Vesan Niko Hynninen sijoittui kolmanneksi kovassa 17v poikien 65kg:n sarjassa Myhi turnauksessa Ilmajoella.Sarjassa oli 11 painijaa.

Ensimmäisessä ottelussa Niko oli aseeton Porvoon Weikkojen Kasperi Kauhasen

taaksemenojen ja vyörytysten edessä . Voitto Kauhaselle pistein 8-0 .

Toisessa ottelussa Niko otti nihkeän 4-2 pistevoiton Laihian Lujan Elias Lyyskistä.

Pisteet Niko sai taaksemenosta  ja vyörytyksestä ja Elias sai pisteet Nikon passiivisuudesta.

Seuraavassa ottelussa Uumajan Axel Uusimäki sai kokea Nikon "karate " lenkin nopeuden. Niko voitti selätyksellä ensimmäisellä jaksolla.

Neljännessä ottelussa vastaan tuli  järjestävän seuran Ilmajoen Kisailijoiden Joonas

Perkka . Niko voitti pisterikkaan ottelun pistein 14-12 tilanteiden vaihdellessa vuorotellen . Voitto pisteet Niko teki aivan ottelun lopussa .

Pronssiottelussa Nikoa vastaan tuli aiemmin Nikolle voittamaton Ylistaron Tomi Loukola . Ottelu alkoi Nikon hallinnalla. Ensin Niko heitti niskalenkin ja sitten Loukola pääsi taakse ja vyörytti . Toisella jaksolla Niko meni kaksi kertaa taakse ja Loukola kerran .Nikolle voitto pistein 8-6.

Kilpailuissa oli 231 osallistujaa 45 eri seurasta yksi seuramyös Ruotsista.